woensdag 1 februari 2012

Trendy muts.

Nu het koude weer aanhoudt heb ik een leuke trendy muts gehaakt. In een mooie kleur met een grote bloem erop.

Ik het het patroon van drops design.
De pompon heb ik weggelaten en daarvoor in de plaats een grote bloem gehaakt.

Ben je zelf niet handig in haken, wil ik de muts voor je maken. Stuur me dan even een mailtje.






Het patroon voor de bloem is als volgt:

5 l. opz. en met 1 hv. in het rond sluiten.
1e toer: 1 keerlosse * 3 l., 1 v. in de ring, vanaf * nog 3x herhalen., 1 hv. in de keerlosse.
2e toer: 1 keerlosse * om het l.boogje 1 v., 4 stk., 1 v., vanaf * 3x herhalen. Deze en alle overige toeren met 1 hv. in de 1e s. sluiten.
3e toer: met 2 l. achter het werk verder gaan tot het midden van het stk., * daar 1 v. tussen de stk,. om de l. van de 1e t., 5 l., vanaf * 3x herhalen.
4e toer: 1 keerlosse,  om het l.-boogje 1 v., 8 stk., en 1 v., vanaf * herh.
5e toer: 4 l.,1 v., tussen de 2 midd. stk., om het boogje vn de 3e t., 4 l., 1 v. in de v. van de 3e t., vanaf* herh.
6e toer: om elk l.-boogje 1v., 6 stk., en 1 v., haken.
Werk beëndigen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je berichtje. Groetjes, Agnes.

http://shabbyblogs.com/storage/old/IsabelleM.jpg